Informasjon og tips til deg som bytter bank til oss i NORDirekte.
Gi beskjed: Du må selv gi beskjed til arbeidsgiver om nytt kontonummer for lønnsinngang. Du må i tillegg rette kontonummer på NAV og Skatteetaten.
Overføre midler: Du må selv overføre penger til nye konti hos oss. Husk dette må gjøres før lånet skal trekkes første gang.
Mobilbank: Last ned Eika Mobilbank, velg deretter NORDirekte. Du kan velge å logge inn med bankid, kode eller aktivere ansiktsgjenkjenning.
Konti: Hvis du trenger flere kontoer kan du opprette både brukskonto og sparekonto via nettbanken selv.
Kort: Dersom du ikke allerede har bestilt kort, kan dette enkelt gjøres i nettbanken.
Kredittkort: Kan bestilles via nettbank eller mobilbank. Vi anbefaler at du skaffer deg et kredittkort. Det gir ekstra sikkerhet ved netthandel og på reise.
BankID: Ønsker du BankID hos oss? Ta kontakt med oss i god tid. Husk at dersom du avslutter alle tjenester i din nåværende bank, kan BankID bli deaktivert. For å unngå problemer, sørg for å ha opprettet BankID hos oss først. BankID krever gyldig pass eller nasjonalt ID-kort, og ID-kontroll kan enkelt gjøres via Postens løsning.
E-faktura: Dette følger ditt fødsels- og personnummer og vil komme opp i alle banker hvor du er kunde.
Avtalegiro: Flytting av avtalegiro kan gjøres i nett eller mobilbank, gå til hovedmenyen (3 streker), velg betaling, avtalegiro, hent avtalegiro.
VIPPS: Oppdatering i Vipps gjøres ved å velge profil, kontoer og kort, legg til ny konto og kort.
Forsikring: Vår morbank, Skagerrak Sparebank, tilbyr personforsikring og skadeforsikring via Fremtind. Ønsker du et tilbud på forsikring? Gi oss beskjed og en av forsikringsrådgiverne i Skagerrak Sparebank vil kontakte deg.
Sparing: Vi tilbyr både Høyrente, Direktespar og 31 dagers sparekonto. Ønsker du rådgivning innen sparing? Gi oss beskjed, så vil en av sparerådgiverne i Skagerrak Sparebank vil kontakte deg.